sunny sunday with two s


har precis förtärt en god och nyttig frukost ute i trädgården. det gäller ju att ta vara på det fina vädret och när solen väljer att poppa upp och bre ut sig över den klarblåa himlen. vid sådana tillfällen är jag inte sen med att placera mig bekvämt i solsängen, äta mörkt bröd med avocado och tomat, dricka brämhults färskpressade apelsinjuice och ev. lyssna på bra musik i mina vita lurar. men just idag så tog jag inte med mig mina lurar ut i solen, men annars så brukar de användas flitigt. jag huserar själv idag och i veckan som kommer och det ska nog gå bra. dock är det himla svårt att komma på vad man ska laga för mat och ibland så önskar man att det fanns en thairestaurang där man kunde ta med sig en box med god thaimat. men nej nu är det såhär att jag bor på något som kallas landet, rättare sagt i en by som ligger 15 minuter från lilla paris(även kallat kristianstad) och då hinner thaimaten kallna innan bussen har kommit hit igen. lagom otursamt.

det kan ju tyckas vara en smula ensamt att vara själv såhär länge men det är också ganska skönt att njuta av friheten och det kan ju vara bra att prova på hur det är att bo själv då man ska ha sitt egna lilla hem senare i livet.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

sv : tack snälla :)

2011-05-08 @ 19:37:48
URL: http://jeanetteahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0