Hälsan i behåll

Blev inget bloggande för min del igår. Istället räknade jag matte och läste ELLE. Idag köpte jag ett choklad och tidningen topphälsa. Tjejen i kassan måste ha undrat lite när jag plockar åt mig en tidning som handlar och träning och hälsa och dessutom tar ett 200 g choklad, som jag sedan placerar på rullbandet. Hm, en hälsotidning och ett choklad. Fin kombination. Antingen är man nyttig eller så struntar man blankt i alla nyttigheter och köper sig ett choklad istället. Nejdå, jag föredrar båda! Man borde unna sig lite choklad ibland. Efter att ha läst tidningen om diverse träningsövningar känner jag mig mer peppad än någonsin att snöra på mig träningsskorna och plugga in hörlurarna till iPoden i öronen med bra träningsmusik och ge mig ut i kylan. Om bara snön kunde försvinna från marken.. hade det varit vår hade jag sprungit en runda. Nu är det dock fortfarande vinter, så jag kommer inte ta mig ut ikväll. Men jag har faktiskt ätit nyttig mat både idag och igår, blev omelett med tomat och avocadosallad idag.

Topphälsa är en tidning som faller mig i smaken. Där det tipsas om olika träningsövningar, träningskläder, nyttiga måltider, goda smoothies och må bra tips i största allmänhet. Sådant som får en att bli lyckligare och må bättre. Jag förespråkar träning, då jag har sju stycken danslektioner i skolan varje vecka. Att dansa får mig att må så mycket bättre, det gör också att jag kan unna mig godis och andra onyttigheter med gott samvete. Så ta på er träningskläderna och börja träna! jag lovar att ni kommer att må så mycket bättre, särskilt såhär i vintertid som kan bidra till deppiga dagar.



Kommentarer
Postat av: Linnéa

ja, man mår sjukt mycket bättre har jag märkt! igår var jag på ett Funk-pass. som dans bara. svårt att hänga med, men roligt när man klarade det! puss!

2010-02-04 @ 09:43:55
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0