Lite marint i vardagen

En bildbomb från dagens utflykt..

Kände mig lite kulturell när jag checkade in på marinmuseet i karlskrona. blev en liten spontan och mysig utfykt dit med pappa och Annica. besökte också det populära glasstället glassiären där man får mängder med glass även fast man beställer två smaker. dock var deras strutar inte så värst hållbara då jag råkade knäcka min rakt på mitten och glassen droppade stup i kvarten nerför den tunna våffelstruten och över min hand.. men jag fick en ny glass och det blev likadant med den så tillslut fick jag lägga den i någon plastformad båt. kände mig lite som ett barn som inte kan hantera en glass ordentligt. men det var en mysig dag i blekinge trots regnet som föll ner över staden.

Sommarfärgen orange

I tisdags stannade vi på ullared på vägen hem från Borås. ullared är ett mecka fullt av billiga prylar, onödiga som nödvändiga. jag är inte ett stort fan av det stället då det körs överfyllda kundvagnar både till höger och vänster i gångarna och människorna är fullt upptagna med att tänka på sig själva. men jag lyckades få med mig ett litet nagellack i en knallig orange färg, en blommönstrad pincett och ett paket extra tugummi därifrån.

Skåneutflykt 27

Den härliga stranden.

Italiensk glass när den är som bäst. tog smakerna kokos och melon.

Lilla hamnen.

Tog en tripp med sommarkortet till Skanör/Falsterbo tillsammans med två av mina systrar. riktigt mysig dag då solen poppade upp på himlen efter alla dessa gråa och trista dagar. skåneutflykten innehöll god pastasallad och kokos och melonglass på det italienska fiket da Aldo, lite flanerande i små butiker och strandhäng med yatzyspel. åkte sedan till Lund och följde med Emilia hem till hennes lägenhet. och herregud vad fin den var. stilren, vit med högt i tak som jag gillar. känns bra att äntligen ha sett den då jag typ var den enda som inte varit där. lägger upp bilder från den lite senare då jag gick loss med min kamera och plåtade flitigt i rummen.

Apartamento

Stilrent och vitt kök som jag gillar.

Tjusig kristallkrona upphängd i det höga taket.

bilder från Emilias nya lägenhet, och herregud vad fint inredd den är. högt i tak, mycket vitt och jättefina möbler. gick in i nästan varenda rum och plåtade inredningen, gick loss med min kamera kan jag säga. drack också en god smoothie på hallon och vattenmelon som hon fixade ihop lite snabbt. det blev en snabb visit då jag skulle ta tåget hem igen vid sju på kvällen. men nu har jag äntligen varit där och det känns bra då jag typ är den enda som inte sett den.

de möbler som jag fastnade lite extra för var matsalstolarna. snygga!

kan medge att jag blir ännu mer sugen på att ha ett eget place att få inreda..

B som i borran,

Nyinhandlad cape från nellys outlet.

Hänger i borås hos Felicia. har hunnit med ett besök på nellys outlet, storhandling, lagat tacocrepes och kvällsfika på café viskan. mysigt värre! fyndade den svarta capen ovan för endast 100 riksdaler, billigt och bra. nu vankas det filmmys.

Lite höstlängtan

något jag älskar med hösten är alla kläderna. mysiga och varma koftor, både långa och korta. att bryta av med en stickad mössa med en boll uppe på huvudet och att ha en lång stickad halsduk virad ett flertal varv runt halsen. eller en tubhalsduk. gillar variation. kanske känns lite opassande att blogga om höstkläder redan nu men jag har en liten längtan efter dem. dessutom dök h&m katalogen upp i brevlådan idag också, vilket gör att man längtar ännu mer...

kläderna ovan hittar ni på de grymma klädbutikerna topshop, monki och h&m.

nu ska jag längta lite mer efter hösten men innan den är här så ska jag se till att njuta av det som sommaren har att erbjuda.

Presenter

de här fina presenterna kom min kära syster Linnéa hem med från sin lilla tågluffartrip. bodyscrub med en underbar kokosdoft och en coca cola light i en randig flaska som designats av självaste Karl Lagerfeld. bodyscruben har jag haft en gång innan och den för tankarna till en varm exotisk strand. underbar!

Nya pjucks

min syster Felicia kom hem med dessa skorna från Moheda som hon fyndat på en marknad i blekinge. dock var de lite förstora för henne så då sålde hon dem till mig istället. de har inte blivit invigda ännu men det ska jag se till att de snart blir. kommer bli perfekta till de ljumna sommarkvällarna som är kvar.

Rosa panter

tog en tur till staden igår och mötte upp nellie. vi gick och satte oss på house of bagels och firade nellies nytagna körkort med en drink. dock så kände vi ganska snabbt att vi hade valt helt fel dag på k-dagarna då det mest var fjortisar, pensionärer och medelåldersmänniskor. men vi hade en ganska mysig kväll ändå.

rosa pantern,

fina nellie.

Kärleksbrev

Felicia tyckte att jag skulle vidga min vyer i boksortimentet då jag oftast läser chic lit böcker och kunde till och med tänka mig att läsa boken Elsas värld igen i väntan på sofi Fahrmans tredje bok om Elsa. men istället började jag läsa boken kärleksbrev som Felicia rekomenderade och drog fram. tur var väl det för den är så bra och den handlar om kärlek i allra djupaste form. så vackert! och nu kan jag knappt släppa den ifrån mig.. det jag vill ha sagt med den här texten är att bokomslag inte alltid är vad det tycks vara och jag tycker till och med att boken är finare utan omslag. men hädanefter ska jag inte dömma böcker efter omslagen.

vill ni läsa om djup och vacker kärlek så kan jag varmt rekomendera den boken som Nicholas Sparks har skrivit. ni kommer inte bli besvikna.

MALLIS 2011

resan till Alcudia i mallorca med nellie var underbart härlig! dels så var det skönt att resa på egen hand och skapa sina egna semesterrutiner och ta egna beslut och sen var den vita stranden jättefin och för att inte tala om medelhavet, korallblått klart saltvatten. jag kan medge att vi befann oss på stranden varje dag. promenerade dit efter vi ätit vår inhandlade frukost som bestod av nybakt gott bröd, yhoggi med kiwismak, tropisk juice och chokladmüsli med mjölk. allt det goda njöt vi av på vår lilla balkong med utsikt över poolen. vi åt en hel del mat också som var god men vi kom snabbt fram till att den var smaklös på nästan alla ställena, så det var ett litet minus. och vi kände också att vi kommit till en stad där det mestadels vistades barnfamiljer och pensionärer och det fanns inte ens något uteställe att hänga på. men bortsett från det så var det väldigt härligt med semester och att tillbringa den tillsammans med nellie i 30 graders värme var inte helt fel minsann.

jag saknar värmen, stranden, frukosten, havet, kvällarna på balkongen, den goda kokosglassen, melonen, skratten och kvällspromenaderna längs stranden.