Just a reminder.

En förbättrad version av mig själv. Lite smartare och lite bättre helt enkelt. Inte för att jag på något sätt skulle vara bättre än någon annan men det är som en uppgradering på min livsnivå. Lite som att välkomna Lovisa 2.0 s, ja i jämförelsevis med en nyare version av iPhone. Nä nu ska jag inte jag jämföra mitt liv med en modern teknikpryl men ni förstår nog vart jag vill komma. Jag brottas ständigt mellan likgiltighet och spänning på livets nya händelser. Men jag tror också att det blir vad man gör det till. Inställningen är otroligt viktig och gör att vi alla upplever en och samma händelse på olika sätt beroende på våra erfarenheter och vårt välmående. Med en vacklande självkänsla ska jag ta mig upp och bevisa för mig själv att jag kan om jag bara vill. Jag känner stolthet över mina livsval som exempelvis den hastiga flytten upp till Stockholm för hej, hade jag stannat kvar i den lilla staden hade jag inte fått uppleva allt det fina som jag upplevt under året. Många nya människor, ny kärlek, ny bostad och nya intryck. Jag ångrar inte att jag tog mod till mig och flyttade upp, inte alls. Det var snarare väldigt nyttigt och gav mig nya perspektiv på livet. Men jag tror helt enkelt inte att jag var redo att lämna boet och flyga iväg över höga höjder. Lämna det där trygga man så gärna vill ha kvar. Livet kan både vara outhärdligt men också fullkomligt underbart. Jag ska välkomna det nya och memorera det gamla. Det är nu jag har chansen att utforma mitt liv precis som jag vill ha det. Ta hand om mig själv. Fem ord som är väldigt viktiga men som är lätt att ta för givet. Jag ska älska mig själv och leva mitt liv med ett leende på läpparna, för om inte jag gör det, vem ska då annars kunna göra det? 
 
 
Måste våga flyga och våga falla. 
 
Just a reminder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0