Fika på Duvanders

Denna lördag mötte jag upp min moster Rebecka och vi slog oss ner inne på duvanders(duvan) för att förtära en bakelse och ett tropiskt te med slag av karibien. Men måste medge att det luktade godare än vad det var, sen att tevattnet var lite halvvarmt gjorde inte saken bättre men min bakelse var god iallafall. Hallonmousse med ett karamelliserat hjärta ovanpå. Fint! hann även med att kika på den kungliga hästparaden som svept in över lilla staden, en runda i hälsoträdgården och god daimglass. Mysig dag och trevligt sällskap är inte helt fel. Kan inte sluta förundras över hur lugnt och tyst det är här jämfört med Stockholm. Knappt några stressade människor vilket man är van vid, så det är en stor omställning men samtidigt väldigt skönt. Ikväll är det kräftskiva med vännerna som står på schemat så det ska bli kul att träffa dem! 
 
Min hjärtbakelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0