Listan Kan Göras Lång

1. Vad heter du?
Lovisa Anna Ulrica

 


2. Vad kallas du för?
Lollo, Lovan, Smulan, 



3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Lollo eller Lovisa går bra, dock inte sparris..



4. Vad gör du just nu?
Ligger i sängen, lyssnar på musik och skriver denna lista samtidigt som jag funderar på tusen saker.



5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Mysa ner mig i sängen och somna till hans hjärtslag.



6. Vad har du på dig?
Svart och mörkgrönt med guldsmycken, för att vara lite mer exakt: svart klänning från Topshop, svart stickad tröja och gröna strumpisar från COS.



7. Vad har du gjort idag? 
Sökt jobb, åkt ovanligt lång busstur, ätit tacos, skickat post, bloggat, kollat på ett avsnitt av go´ kväll med Ebba von Sydow, bockat av saker på min att-göra-lista, druckit te och kollat på X Factor. Typ det.



8. Vad var det roligaste med din dag?
Att jag tog fel buss, förvirringen var total. Åkte från stan och tillbaka till stan igen, så mycket gillar jag inte stan. 



9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Att nya numret av ELLE inte kommit ut ännu



10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara? 
hm, perfekt och perfekt. Men då skulle jag vilja vakna upp med någon vid min sida och äta en lång frukost på sängen och sen åka in till stan och strosa runt och kanske shoppa något fint, fotografera lite med kameran, laga hemmagjord pizza med roccula och så får det gärna vara lite höstigt ute.Dagen skulle avslutas med ännu mera mys, en kopp té, ett bubbelbad och tända ljus.



11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
En gul vägg


12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt



13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Något omöjligt och stress! 

 

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Höst, alla tider. Min favoritårstid. Det är nog för att jag är en riktig mystjej.

 


15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Julen, den är så mysig, man julklappsshoppar, äter lussekatter, dricker chailatte, kollar på julkalendern och för att man är tillsammans med familjen

 


16. Beskriv den perfekta outfiten?
Ett par välsittande jeans, en vit t-shirt med ficka där fram, en vippig jacka eller en kappa, enkla smycken och gärna i guld och på fötterna ett par stövlar eller kilklackar.

 


17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
hm, jag ogillar ancle cuffs

 


18. På tal om mode, din favoritbutik?
Gillar COS, men har nog ingen riktig favorit.

 


19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.

Min svarta cape 


20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
Något enkelt skulle jag tro. Svarta byxor och en lite finare blusaktig topp.



21. Favoritplagg på en man? 
En snygg skjorta, helt klart!



22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska? 
Svenska



23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådrar etc.
Vackra ögon, ett fint leende och stora händer. Blev tre stycken..


24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Har haft turen att ha varit med om många romantiska saker, men Köpt en cykel och cyklat hem den till mig. Så fint!! 


25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille? 
Lagt ut rosenblad på sängen i form av ett hjärta och första bokstaven i vårt namn


26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
En lägenhet, hehe


27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
svår fråga, men kanske ett par örhängen som inte direkt var min stil

28. Cola eller fanta?
Cola och då med mycket is! 


29. Choklad eller sur/salt godis?
Surt och salt!


30. Sallad eller McDonalds?
Sallad


31. Myskväll eller utekväll?
Myskväll
 

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Ingenting av dem. Båda behövs för ett fungerande förhållande.


33. Pengar eller kärlek?
Kärlek


34. Tåg/buss eller bil?
Bil


35. Bloggy eller twitter?
Bloggy, har försökt mig på twitter men fastnar aldrig riktigt för det.


36. Tv eller dator?
Dator


37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna? 
The Notebook, så himla fin! 

38. Roligaste fyllehistoria?
 det behåller jag för mig själv


39. Pinsammaste fyllehistoria? 
samma här


40. Om du läser bästavän, vem tänker du då på?
Mitt ex 


41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Döden och att någon som står mig nära försvinner ur mitt liv.


42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
Things ends but memories last forever

43. Dra ett skämt?

haha nä, har inget just nu.


44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider/universitets tider? 
Sista dansföreställningen med danstjejerna på teatern på gymnasiet.  


45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
oj, minns inte riktigt. 

46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Vågat tro mer på mig själv, framförallt i dansen men även bland andra människor. Vara mer social och inte vara så hård mot mig själv. Minska kravet på prestationerna. Intalat mig själv att jag inte är det jag presterar. Och njutit mer av tiden. 


47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Ja massor, resa, gå flera gånger på catwalken, hitta mannen i mitt liv, skaffa barn, jobba på en tidningsredaktion, skriva färdigt min bok, köpa en egen lägenhet, ta körkort, ja listan kan göras lång..

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Göra klart visionsboard, skriva artikel till Modeflickan och göra en spellista. 

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.

 
så mycket passion...


50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
Jag dansar framför spegeln, skulle egentligen hetat Victoria i andra namn och jag ville ha en sprak(lillans robot i mysteriet på Greveholm) när jag var liten, skrev till och med upp den på min önskelista.


Kommentarer
Postat av: Julia

Kul att få veta lite mer om dig. Kanske snor listan jag också ;)

Svar: Ja gör det! kommer garanterat att läsa den då! :)
Lovisa

2012-09-18 @ 12:06:39
URL: http://ytligtgemytligt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0