Glasses in the future

London it-girl
Nu när jag var nere i skåne över julhelgen så gjorde jag en synundersökning och det visade sig att jag såg suddigt på långt håll och att jag därmed kommer att behöva bära glasögon. Jag har känt av att jag har sett lite suddigt på föreläsningar och nu har jag äntligen med lite peppande tagit mig i kragen och genomfört en synundersökning, så nu ska det endast införskaffas ett par glasögon sen behöver jag inte anstränga mina ögon mer, skönt.
Jag har mina krav på hur de ska se ut, de ska vara diskreta, gärna silvergrå, det ska helst inte vara några synliga bågar runt om glasen. Eller så ska det se ut som bågarna ovan, med bågar i silver av märket Tiger. Det var ett av paren som jag provade hos en optiker. Bävar lite inför att ha glasögon då det kommer att ske en stor förändring utseendemässigt, men om jag blir lika snygg och kommer att se lika smart ut som tjejen ovan så blir det inga som helst problem.
Förövrigt så blev jag inspirerad av den lite strikta, preppy och enkla stilen där glasögon är pricken över i:et till en sådan klädstil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0